fotograf-photographer

Alla inlägg under maj 2013

Av Cissi Jönsson - 27 maj 2013 08:35

Hejhej.

Varit en spännande helg, träffat mycket underbart folk & vissa mindre underbara. Men så är det ibland!

Drömt i 3 dagar nu att jag tränat Riscall, saknar henne så sjukt mycket. Ska till veterinären på onsdag - hoppas på gud att allting blir bra igen. Så otroligt nervös och orolig!


Skönt att jag iallafall kunde byta dag på jobb, så jobbar idag, onsdag (3 timmar), torsdag och fredag. Kommer vara en lång vecka - kommer vara helt död på fredag.

Men känns ändå skönt, inte länge tills man åker på semester nu, ska bli riktigt skönt att komma ifrån lite!


Ska åka och shoppa lite också en dag efter jobb med mamma. Behöver en ny bikini och lite andra saker! :)

Som sagt - nackdelen att jobba i Malmö - inte billigt. (haha)


Naee, funderar på att träna Toy ikväll, om jag orkar. Annars är det ju ett dressyrpass imorgon, så! :)


Slänger inte lite jag funderar på att inskaffa! :)


 



* Magväska - snygg och stilren.

& riktigt bra att ha i folksamlingar eller när man ska ut någonstans.


 


* Solglasögon - riktigt snygga. Har alltid problemet var jag ska göra av dom när jag inte har de på mig. Så nu kan dom hänga runt halsen utan problem!


 


* Nit-bh, otrolig fräck - kan man ha under ett genomskinligt linne t.e.x


 


* Bikinin jag ska inskaffa - himla söt är den och fin färg.


 


* En långklänning som jag tycker är snygg - skönt att gå i också. Passar lika bra på dagen som på kvällen!


Av Cissi Jönsson - 22 maj 2013 23:11

Hejsan.

Samlat ihop en del som jag inte använder längre - som bara ligger och tar plats.

Har säkert en massa saker till, ska fortsätta städa imorgon/ihelgen.


Släng iväg ett meddelande om något skulle vara INTRESSANT - ENDAST SERIÖSA SVAR!


KÖPAREN STÅR FÖR FRAKT OM NI INTE BOR I NÄRHETEN! :)

 

 

 

Barbackagjord.


- Endast provad, prislapp sitter kvar.


Svart
Nypris: 429:-
Mitt pris:
300:-

Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)

 

 

 

Equi-Guard PONY XS

 

- Benskydd


Svarta
Mitt pris: 50:-

Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)



 

 

 

Catago Sport COB

 

- Benskydd


Svarta
Mitt pris: 70:-


Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)

 

 

 

Bettlöst träns Claridge House FULL

 

- Har använt de 3 gånger


Nypris: 439:-
Mitt pris:
300:-


Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)

 

 

 

BRUN Martingal FULL

 

- Mycket använt, mjukt läder.


Mitt pris: 70:-


Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)



 

 

 

Brunt TRÄNS m TYGLAR FULL

 

- Ganska stelt läder.


Mitt pris: 120:-

Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)



 

 

 

HV POLO LUVA FULL

 

- Provat en gång.


Nypris: 250:-
Mitt pris:
150:-

Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)



 

 

Svart träns Ponny/Shettis Tyglar ingår.

 

- Ganska stelt läder.


Mitt pris: 25:-


Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)



 

 

 

Svart TRÄNS FULL

 

- Ganska stelt läder.


Mitt pris: 50:-


Jag bor mellan SJÖBO & HÖRBY, kan lämnas/hämtas i närheten av detta! :)


(Skicka meddelande om intresserad)





Av Cissi Jönsson - 20 maj 2013 21:42

Hejhej.

Stack upp till stallet vid 12 och tränade Toy en sväng, gick bra faktiskt. Nöjd efteråt iallafall!

Har fotograferat lite hästar idag också.


           


Även om jag tränar Toy mycket nu och har annat att tänka på dagen, så hamnar jag ändå i fel bana på kvällarna.

Blir orolig och förvirrad, alla känslor kommer på en gång...


Det står stilla med Riscall nu, vet inte vad jag ska göra alltså. Väntar på besked, saknar att träna henne så frukansvärt.

Ser ingen lycka i hennes ögon mer, hon bara står i hagen. De gör mig så otroligt ledsen.

Att gå och vänta och inte göra ett piss åt det - åt helvete med allt.


Jag hoppas på gud att de inte är något allvarligt och att de blir bättre.

Blir ledsen bara av tanken, vill inte tänka på det :(


   

Av Cissi Jönsson - 19 maj 2013 23:05

Hejsan.

Går bättre och bättre med att träna Toy nu, gräver dock mycket tålamod!

Men känns riktigt bra efter varje pass och det är väl så de ska kännas?

Både igår och idag fick vi sällskap i ridhuset av Helle & Harry och Eva & Max, mycket roligare att träna fler! :)



(Mobil-bilder)

 


Ska dit kl 12 imorgon och rida med Helle & Harry igen. Tar förmodligen med mig kameran, många bilder! :D

Får ta några på Riscall med - den svartsjuka.. Skojar inte, så fort jag går iväg med Toy blir hon riktigt sur och börjar gnägga och fjanta sig - gullepluttis.

Men hon får bara se till att bli frisk, håller tummar och tår för det!


Varit en bra helg annars.

Har varit med Elin på Frosta - hopptävling, hon kom 2a i ena klassen och 5a i andra! :)

Mycket bra ridit för en häst som precis kommit tillbaka på tävlingbanorna igen..


(Bilder kommer från hopptävlingen)

Av Cissi Jönsson - 16 maj 2013 08:15

Hejsan.

Snart Mallorca - har hyrt hus där med pool osv! :D

Ska bli så himla skönt att komma till värme och bara slappna av.

Lite synd att jag missar tävlingar hemma bara under de dagarna. Men sånt man får ta!


Riscall är inte bättre för er som undrar, bara 2 veckor, sen ska vi till veterinär igen. Hoppas hon vet lite mer denna gången vad som är fel på min lilla bebis, blir så trött på att inte veta felet :(

Saknar att träna henne riktigt mycket, man märker på henne att hon vill springa och hon har fullt med energi.

De är det värsta att se - att hon vill, men kan inte!


Tränade Toy igår, gick bättre än förväntat. Skrittade och travade bara, för att sätta igång honom lugnt.

& jag gjorde halt med små mellanrum, vilket han klarade av jättebra, stod helt stilla de sista gångerna! (y)

Börjar att gilla denna hästen - utmaning med allt! :)

Riktigt sugen på att hoppa, så dressyr fram till helgen, sen ska jag nog ta några språng.


Ska dit ikväll och fortsätta med skritt, trav och halt imellanåt.

Skönt att träna kl 9 på kvällen, helt tyst och lugnt!



Har inte rökat på 120 dagar - riktigt nöjd över mig själv!

Av Cissi Jönsson - 12 maj 2013 15:51

Hejsan.

Känns som dagarna inte går framåt längre nu när jag inte kan träna Riscall, är så rastlös så de finns inte, saknar att sitta på henne, saknar att träna henne, usch helt sjukt!

Ska dit idag och gå lite med henne, sen se hur Toy mår, för vill träna honom med, hoppas han är bättre!


 


Ska med Tess till skolan imorgon, ska faktiskt bli kul.

Längesen man satt i ett klassrum, haha!

Hjälpte ju Tess med hennes skol-projekt förresten, hon frågade om jag ville agera "modell till häst"

Snäll som jag är, så tackar jag ja.. - Fast jag ogillar att bli fotograferad. Men blev ändå nöjd med bilderna. Slänger in några. (Inte alla)


             

Av Cissi Jönsson - 8 maj 2013 08:17

Hejsan.

Sitter på mammas jobb, börjar inte förens kvart i 10. Blir ju iallafall trevligt att jobba när det är sådant här väder ute!

(Är det asvarmt och fint väder ute - INTE kul att jobba inomhus! :p)

Efter jobb, ska jag till min farmor som fyllt år, kommer bli trevligt! :)


Kunde inte träna Toy igår på lektion, eftersom han fått något i ögat, så veterinär ska komma på torsdag (håller tummarna). Hoppas på det bästa, vill träna han snart igen, usch.. Först Riscall och nu Toy, OTUR?


En tjej i min grupp kom iallafall upp med sin lilla pålle som jag fick rida, första gången - Ville känna mig in på den + att de var hoppning. Gick faktiskt rätt bra, ganska litet fullblod. Men kände mig ändå nöjd efter lektionen!

De roliga är ju att jag får rida lite olika hästar - massa olika personligheter & fina hästar! :)


Saaaaknar dock att rida Riscall mest av allt! <3


__________________________________________________________________________


STORT FOTOGRAFERINGS - PROJEKT PÅ GÅNG!


 


Imorgon eller på Söndag beroende på vädret, så kommer jag och min käre vän Therese fotografera en hel dag.

Kommer vara 5 hästar inblandad.

Kommer inte avslöja något förens efter redigering osv - och ja, jag KOMMER slänga upp bilderna!

Detta är nog det största jag någonsin kommer göra, har planerat denna en månad ungefär.

Kommer bli riktigt kul! :D

Av Cissi Jönsson - 6 maj 2013 00:15

Hejsan.

Varit en seg dag på jobbet idag - tiden gick inte snabbt om man säger så.

Imorgon är jag ledig och sovmorgon är väl alltid skönt? Kommer säkert vakna vid 7 bara för att eller något!


Tänkte ut och fotografera lite vårkänslor imorgon, de mesta slår ju ut snart & snabbt.


Hoppträning med Toy imorgon också, ska bli väldigt kul! :)

Fast roligare med Riscall ju, men nu går inte det ---> Hon är fortfarande halt, men satt på ringsko nu på henne - nu ska hon vila en månad.. Inte så jättekul faktiskt :(


Har en del bilder jag tog på hundarna igår, slänger in dem här under - orkar inte ladda upp alla, de tog en massa tid:


       

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards