fotograf-photographer

Alla inlägg under september 2011

Av Cissi Jönsson - 29 september 2011 22:58

Imorgon ska man till jobb hela dagen, skönt att veta att man inte behöver dra till skolan en fredag. 

Så imorgon alltså, ska jag träna lastning med Riscall, hon har aldrig åkt hästtransport, bara lastbil - eftersom hon varit galopphäst. Men det kommer säkert gå jättebra.

För den 9e ska man ta med henne till Västerstad, ska bli jättekul.


 

 

 

Av Cissi Jönsson - 26 september 2011 21:37

Har varit på jobbet hela dagen. Började med att hoppa Sierra, vilket kändes sjukt konstigt. Efter de hoppade jag Fanta - staaaark häst, sen longerade jag Riscall bebis lite, hon fick också hoppa lite över ett kryss. Ska snart ta med henne till en dressyrlektion på Västerstad, vilket kommer bli jätteroligt! :)


Slänger upp lite bilder som jag tog härromdagen.


 

 

 

 

 

Av Cissi Jönsson - 19 september 2011 22:07

Fick nytt objektiv av pappa idag, superglad! :D

Så passade på att springa/gå ut en runda och fotografera, slänger upp lite bilder! 


 

 

 

 

 

 


Av Cissi Jönsson - 11 september 2011 21:59

Efter jag varit på tävling halva dagen. Körde Elin mig hem, somnade direkt. Haha inget ovanligt!

Vid 16.00 körde jag och mamma till stallet. Red Riscall med martingal för första gången idag, gick otroligt bra *glädjetårar* direkt.

Jag älskar mig fina fina lilla flicka!


 

 

 

 


 

Av Cissi Jönsson - 10 september 2011 21:15

Har ju börjat träna Fanta nu, ska snart börja hoppa henne också. Vill bara lära känna henne lite mer innan jag börjar mig på att hoppa henne. Slänger in lite bilder från vår träning.


 

 

   

 

Av Cissi Jönsson - 9 september 2011 19:53

Hej hopp!

Nu ska jag snart baka kladdekaka, som jag ska ha med mig imorgon. För då ska man upp tidigt igen, för att följa med Elin på hopptävling i Hässleholm och vara fotograf hela dagen, så om någon mer ska tävla där ihelgen och vill bli fotograferad, släng in en kommentar/mejl. (Kommer vara där på Lördag & Söndag)


Nej, nu blir de IDOL med mamma! 

Slänger också in 3-4 bilder från en hopptävling så ni får ett smakprov ;) (haha)

    

         

Av Cissi Jönsson - 6 september 2011 21:33

Tänkte innan idag att de kanske skulle vara skoj att börja rida lektion igen.

Efter en lång tänkestund i skolan, beslöt jag mig för att dra till Västerstads Ridskola nu ikväll. Så jag har precis kommit hem därifrån.


Fick rida en häst som heter Ibson, gick hur bra som helst, men han kändes väldigt liten, eftersom jag jobbar & tränar 1.75-1.80 hästar på jobbet. (haha)

Hade dressyr, vilket jag faktiskt har börjat tycka är väldigt roligt, innan hatade jag det!


Tränade förvänd galopp, var inte så jäkla lätt i början, men sen vaknade mina hjärnceller till liv och började arbeta, så då gick de mycket bättre! :)

Av Cissi Jönsson - 5 september 2011 17:11

  * Fanta - ett halvblod som jag har börjat att träna, hon är bara 5 år, ca 1.70 i mkh. Så Fanta är inte så långt i hennes utbildning än. Men denna damen ska börja hoppas lite snart. Väldigt fina steg & mycket bekväm häst att sitta på.

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards