fotograf-photographer

Alla inlägg under juni 2012

Av Cissi Jönsson - 26 juni 2012 15:23

Hejhej bloggen..

Måste bara skriva av mig lite. Riscall, min häst tar mycket tid från mig, hon är bara 6 år och har utbildning kvar till att bli en riktigt bra ridhäst (hon sprang på banan innan jag köpte henne). Men känner ändå att jag har tid för att göra andra saker, jag fotograferar mycket t.ex är på körskolan & är ute på helgerna och lever mitt andra liv som "icke hästmänniska".


Men ändå säger folk att jag inte har tid för mina vänner, för jag har hästen...? 

Men vad ska man göra, skita i hästen för att umgås med kompisar. NEJ! Tycker ens kompisar då ska acceptera att man har en häst som tar mycket av ens tid. Tänker inte lägga av med hästarna bara för att ens kompisar inte tycker man har tid för dom. Jag har tid för mina kompisar, familj osv. Jag kan ta ledigt från hästen, men inte 4 gånger i veckan.


Blir så trött på folk som säger att jag bara ägnar mig åt Riscall istället för dom... :( Det är ju inte precis som om jag bor hos Rillan, rider henne 7 gånger i veckan, alltså varje dag ca 2 timmar, menar ni att jag sover de andra timmarna då eller..? Jag har ju hur många timmar över att kunna umgås med mina vänner.

Jag låter er ha era intressen, bara jag får behålla mitt intresse...


 

Av Cissi Jönsson - 18 juni 2012 20:26

Hej hopp min kära blogg!

Sagt nu många gånger att jag måste skärpa mig med att blogga, jag följer inte mina egna ord.. Jag borde börja blogga varje dag.


Vaknade kl 8 idag, stack iväg till ett möte i Sjöbo som varade en timme -.- Efter det hämtade pappa mig och vi körde och handlade lite sen vidare till Riscall, köpte sånt nackludd för hon har fått skav från grimman, nu ser hon ut som...

ja vet inte vad, men söt blev hon!

Hon fick sig i alla fall en ordentlig ryckt och flugmedel.



Måste verkligen sätta igång med hennes träning nu igen, har varit så jäkla förkyld. Därav får jag inte träna. Men imorgon är det ju lektion, kan inte missa.. Så blir väl en lugn liten lagom träning som igångstart.

Känner lite att jag pressar mig för hårt ibland på träningarna, måste lugna mig lite.


_________________________________________________


Har varit ute och fotograferat idag --> ingen nyhet. 

Vädret blir bara värre och värre alltså, blir ju helt deprimerad. Vill åka utomlands, alla åker iväg, vill också!

Vill åka och fotografera utomlands, sola, bada osv! GE MIG EN RESA?! 


Ska dock sluta babbla nu och slänga in lite bilder! :D

________________________________________________________________


         



Av Cissi Jönsson - 8 juni 2012 21:15



*STUDENT - 2012*



     

Av Cissi Jönsson - 2 juni 2012 11:46

Inte bloggat på ett tag, måste skärpa mig.. Men skyller faktiskt på att jag är helt slut i huvudet, massor att fixa innan studenten på fredag, med mat, måla huset, städa, osv. 

Men det ska blir helt fantastiskt att ta studenten, helt otroligt. 3 hela år och det känns som man började i 3an igår. Detta året har bara rusat iväg, men är i alla fall klar med alla ämnen i skolan och har betyg i allt, känns extremt skönt.


På studentdagen kommer jag vara så jävla taggad & otroligt glad att jag lyckats med skolan.

Har till och med fixat mitt plakat som mamma och pappa ska stå med när jag springer ut från trappan på skolan :D

himla coola bilder valde jag, hahaha.


Träningen med Riscall:

Släppte henne på bete häromdagen, tog med kameran. Tänkte "oh, vad hon kommer springa, de blir fina bilder.."

Slutade med att hon bara gick rakt ut och åt gräs -.- hahaha, pappa bara skrattade.

Det går askalas bra med träningen i alla fall, har börjat tömköra henne lite igen, dels för att de är bra för hennes rygg och för att omväxla träning. Hon är så otroligt lättlärd, vilket är väldigt skönt. Har börjat hoppa lite högre, eller ja 65 cm. Hon har börjat koncentrera sig mer när jag rider henne, hon har börjat söka sig ner till form.


Red på galoppbanan i tisdags, vi skrittade av där efter lektionen, jag fick gå först.. Så inte Riscall skulle bli helt galen, men hon skrittade på i lugn takt & jag kunde ha långa tyglar. Kändes helt underbart..

Säger det en gång till, kunde seriöst inte ha hittat en bättre storhäst, inte hittat en så underbar häst som Rillan.

Fy, vad jag är glad, lycklig! :'D


             

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards