fotograf-photographer

Alla inlägg under februari 2014

Av Cissi Jönsson - 26 februari 2014 23:04

Hej hoppsan!


Varit riktigt segt på jobb idag, mått illa och haft huvudvärk, känts som om någon stått och sparkat mig i hvudet :/

Allting blir så jobbigt när man har sån smärta, allting går dubbelt så långsamt.

Men det var att bita ihop och göra så gott jag kunde..


Efter jobb stack jag hem och bytade om, för att sedan dra till stallet.

Tömkörning stod på dagens schema med Rillan, längesen jag gjorde det med henne och tror hon hade lite träningsvärk - precis som jag

Men mycket trav och ytterst lite galopp, tänkte ta ett dressyrpass imorgon, lite mer intensivt! 


Ser alla nu som drar till GHS, jag VILL också dit, vill fotografera, ( vill shoppa/kolla/röra på ALLA hästgrejer ).

Tror att jag bara varit i Göteborg en eller två gånger i hela mitt liv, haha!

Tycker väl kanske det är dags nu?! 


Nu ska jag slänga mig i sängen och glo på tv tills jag somnar! (y)

Slänger in två bilder på finaste tösen, (ny)tagna direkt från mobilen..

 

    

Av Cissi Jönsson - 21 februari 2014 22:28

Tjohooo!

Dagen på jobb har gått så extremt sakta idag, ont i huvdet har jag haft hela dagen också.

Efter jobb stack jag till stallet direkt och släppte Rillan i ridhuset 10 min. Dock orkade hon inte springa så mycket, så hon rullade sig, sprang två varv. Hon fick iallafall röra på sig..


Blev hämtad av Johanna vid halv 5, sen körde vi till Flyinge, tävlingar ju. Mycket trevligt, blev mycket hästsnack, ska antagligen dit på Söndag också, alla finaler då, så fina hästar & duktiga ryttare!

Blir så taggad till sommarens alla utomhustävlingar, vill ju fotografera!!


Sitter här och kollar på Walking Dead nu, helt fast.

Tog en paus och slänger in detta inlägget bara!

 

Imorgon ska jag och mamma till Landäng och shoppa loss. Haha, nej jag MÅSTE köpa en hjälm -.-

Hoppas de har en jag tycker om, de är så satans dyrt med hjälmar idag bara, något som är så säkert är så dyrt!?

Aja, vad gör man inte, kan ju inte rida utan hjälm, har en, men den är så FUL (hahaha).

 

Blir ett tråkigt inlägg utan bild, har inga nya, tråkiga väder - deprimerande! 

Av Cissi Jönsson - 17 februari 2014 22:15

Hallå Hallå!


Sjukt seg imorse, kan tyda på att det är måndag, första dagen i veckan. Men fick jag bara mitt kaffe & frukost, så blev jag pigg sen.

Kom till jobb, hann fixa lite innan jag skulle iväg till sjukgymnasten, fick olika övningar jag ska träna på tills nästa gång. Dock så gör det ont i precis hela kroppen när man går därifrån, eftersom de har sträckt ut alla muskler och leder. 

Men känner att det är på rätt väg med min kropp iallafall, tummen upp


Efter jag slutat, var det bara hem om snabbt, byta om för att sedan dra till stallet. 

Släppte Riscall 10 min i ridhuset, så hon fick springa av sig lite energi och rulla sig (även fast hon är sämst på att komma runt).


Sen körde vi hem, kolla på lite film och bara tog det lugnt.

Vid 20.00 var det iväg till stallet igen, för ett dressyrpass. Kändes riktigt bra idag faktiskt, speciellt i galoppen, fick beröm också. Så det är väl alltid något positivt. 

Orkar dock inte så mycket i vänster änsålänge, min kropp säger ifrån lite där. Men det går väl över förhoppningsvis..


Nu ska jag slänga mig in i duschen, koppla av, sen lägga mig i sängen och starta tvn.

Perfekt dag, nya tag imorgon!(y)

 

Låten är störtskön, love it!


Av Cissi Jönsson - 16 februari 2014 21:46

Hej hoppsan.


Blev medbjuden till Arlöv igår, en kompis har nyss flyttat dit. Så lite "firande" blev det. 

Trevligt folk, mycket skratt & god dricka. Blir ju nästan inte bättre än så. Blev väl hämtade runt halv 1 inatt.

Hade riktigt trevligt, får vi absolut göra om! :)


Denna dagen har varit lite halvseg, bestämde mig för att vara med på lektion med Rillan 14.00. 

Blev hämtad av en kompis mamma här hemma, eftersom hon rider i den gruppen. Så det blev ju jättebra!

Träningen gick bättre än förväntat, lite pigg. Men det blåste ju nästan storm ute, tog tag i porten rätt mycket i ridhuset. Lite bus blev det, men inte så som det VAR innan. 

Fick ju även beröm av läraren, stort + i kanten på den! :D


De i den gruppen ska hoppa nästa Söndag, tänkte höra lite VAD de ska hoppa, kanske är med då också!

Hoppas att hoppkurserna startar snart, riktigt taggad till ridningen nu, glädje! 

Blir dressyrpass hela veckan nu, hårdträning till max, taggad till tusen.


Imorgon blir det jobb, finally!

Ska till sjukgymnasten också, mindre kul, haha! 

Hoppas det har låst upp sig lite i ryggen iallafall.

(Fick beskedet för en vecka sen ungefär, att jag var låst i hela ryggen, inte så skönt kan jag tillägga).


Slänger in lite "oseriösa" bilder som togs i fredags, då barnen var här! <3

 

 

 

 

 

 

 

Ella - "Moffa är duum, men jag är världens sötaste ändå"

 


 

 

 

 

Av Cissi Jönsson - 13 februari 2014 16:23

Hallå Hallå.


Såg snön falla imorse när jag vaknade upp, inga glada miner om man säger så. Har sett den redan detta året, det räcker. Nu kan den hålla sig väck, så kan det bli lite sol och bra väder, så det kan torka upp lite överallt. Speciellt i hagarna, bara lera, inge kul! 


Det har iallafall gått snabbt på jobb idag, mycket att göra, packa upp. Nu i slutet fick vi en kattklös, en hög. 

Den fick ju jag i uppgift att sätta ihop, det var inte det lättaste, kan ju säga att jag måste fortsätta på den imorgon eftersom jag slutade 15.00


Sen direkt iväg till hästen min, hovis kom nämligen 15.30. 

Verkade henne lite, inte så mycket. 

Vilket ger ett resultat att hon fick ha sin vilodag idag, men det förtjänar hon, gått riktigt bra hela veckan. :)


Nu sitter jag här med en kopp kaffe, funderade på att gå en runda och fotografera, men det är ju bara grått och disigt ute, så det hade inte blivit några bra bilder. Får väl slänga upp en del bilder i repris, men det skadar ju ingen (bara mig själv).

Dock är det bilder jag blivit väldigt nöjd med! :)


So here we go..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Några jag är nöjd med, inte alla. Hade fyllt hela sidan om jag lagt ut alla.

 

Nu ska jag nog gå och baka cupcakes, har världens idé på dekoration. 

Kommer såklart fotografera, kanske kommer in bilder här ikväll! 

Av Cissi Jönsson - 9 februari 2014 20:35

Hejsan hoppsan!


Var ute med fina vänner igår, hemma sen inatt. Men hade en sådan jäkla rolig kväll, mycket skratt, leende & dricka. Sved lite i plånboken!

Mycket härliga människor, träffade nya vänner, tänk vad som kan hända en kväll ute. Detta måste göras om lite oftare! :)


Låg i sängen fram till 12 idag, ganska härligt faktiskt - att bara ligga rätt upp och ner.

Fortfarande helt seg dock, men det är man väl dagen efter en utekväll! (Y)

Stack till Rillan vid 17.00, dock fick min andre pilot rida henne idag, kände mig inte alls haj på varken rida eller träna. Så överlämnade det till Yasse som skötte det kanon!


Imorgon väntas det jobb och sen dressyrträning på kvällen, spännande! :)


Hittade en SJUKT söt youtube video nyss, slänger in den och delar med mig av dessa otroliga djur!:)

 

Av Cissi Jönsson - 5 februari 2014 21:10

Hejsan hoppsan.

Dagen på jobb har varit lite halvseg, inte varit så mycket att göra. Men det finns ju dagar till det med!

Slutade 15.00, därefter drog jag hem och bytade om, för att sedan dra vidare till stallet.

Där jag möttes av världens finaste pålle! 


--> Igår blev det ett dressyrpass, där en annan pilot red henne först, (Yasse) sen fick jag hoppa upp i mitten av passet ungefär och testa lite galopp.... "fortsättning följer"


Idag kändes hon lite halvseg, fast hellre det än språngande galen.

Tog ingen MARTINGAL på henne idag, ska väl ta bort den överhuvudtaget nu i dressyren framförallt.

Travade fram henne ordentligt, nu går hon ner på tygel i både skritt och trav utan några problem eller vilda galenskaper..


Tänkte jag testar att galoppera ( notera att jag inte gjort detta på läääänge och att jag inte galopperat henne utan martingal ).

Gick väl ett varv, sen gick hon ner på TYGEL I FORM?!

Min älskade fantastiska pålle, helt otrolig känsla, grymt lycklig att vi är på rätt spår, att vi äntligen börjar ta oss upp på stegen igen! :'D


Sluade när det gick som bäst, travade av henne, sen skrittade i 10 min, massa mys efteråt! <3


   

Av Cissi Jönsson - 3 februari 2014 21:58

Hejsan.

Blivit tillsagd igen att slänga in blogginlägg, känns verkligen som jag måste ta tag i kragen och göra detta också. 

Anledningen varför jag inte ( orkat ) är väl för att vädret är så jäkla deprimerande, så därför har jag INGA nya bilder att slänga in här. Blir ju inget roligt inlägg om det inte är lite bilder med, tycker jag iallafall! :)


Med Riscall?

Jo det går verkligen framåt igen, verkligen på rätt spår. Helt otroligt skönt! 

Får ju en del hjälp, framförallt i dressyr, vilket man märker på Rillan nu..


Blev ett hårt dressyrpass idag för Sussie.

Red utan martingal ( orkade inte ta på den... LAT ).. Hon gick ner på tygel i både höger och vänster varv i traven. Hon sökte sig även ner i galoppen. VILKET ÄR HELT FANTASTISKT! 

Helt kolugn var hon idag, gjorde inte en fluga förnär.

Fick även mycket beröm från andra i gruppen, om hur fin hon har blivit. Vilket jag bara kan hålla med om! :'D


Hon blir så himla maffig att sitta på när hon går där hon ska, helt otroligt! ♥

 

 

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards