fotograf-photographer

Alla inlägg under januari 2014

Av Cissi Jönsson - 26 januari 2014 20:24

Hejhej.

Var ett tag sen jag bloggade, har blivit tillsagd att börja igen. Vilket jag faktiskt ska ta tag i att göra! 

Får skärpa till mig och hitta motivationen igen, får dra ut och fotografera massor, dock inget roligt väder! :(


Med mig är det superbra, eller ja förövrigt. Har legat i sängen denna helgen pga feber och förkylning, inget roligt alls! 

Eftersom det påverkar träningen med Rillan, ingen träning :(

Har dock hittat en ny tjej som rider och tränar Riscall, hjälper mig helt enkelt. 

De roliga var väl att det klickade så bra mellan dom första gången och att hon tyckte Riscall var en superfin häst! :)

Alltid roligt att höra det ifrån andra.


Tjejen (Yasse) som hon kallas, har även fått hoppa några skutt på pållen min. Vilket hon ville göra om, så det blir fler gånger.

Jag är otroligt lättad att någon kan ta sig an henne när jag känner att jag inte klarar av det.


Var iallafall i stallet idag, löshoppning stod på schemat. Satte upp ett kryss, sen med bommar på sockerbitar, så jag ramade in en gång till hindret..

Men eftersom Rillan tycker det är superkul med bommar/hinder, så hoppade hon det ifrån alla håll, bara där är bommar så är hon nöjd. Du kan bara stå i mitten, så sköter hon resten själv, skitbra ju! :)

 

Imorgon är det hopplektion, önska mig lycka till. Ska bli extremt roligt! :D

Uppdaterar mer om det då!

 

Slänger in bilder ifrån en annan löshoppning, eftersom jag inte tog bilder idag! 

 

 

Av Cissi Jönsson - 6 januari 2014 22:27

Hejsan hoppsan.

Haft en superbra helg, med trevliga människor & fina vänner.

- Får ju inte glömma "våra" fina hästar, som också varit delaktiga i helgens händelser.

I lördags fick jag en heldag med min vän Josse & hennes vän, mycket trevliga.
Red två fina hästar, min egna Riscall och Johannas Laura, som jag hoppade lite, för att känna igenom henne innan Söndagens Pay and Jump..


Fixade även mina naglar i Lördags, mycket nöjd, superfina blev/är dom. :)


Sen var det då dax för Pay and Jump på söndagen, svimmade nästan så nervös jag var, kissade nästan ner mig helt seriöst..

Lugnade dock ner mig lite när jag kom upp på Laura. (Hästen jag lånar i hoppning ibland)


Första rundan 70cm, gick sådär, blir lite lång när hinderna inte är så höga, sen andra rundan gick superbra, hade då höjt till 80cm, går bättre när det är högre, vilken häst alltså, skjuter upp i sprången! (y)

Vill tacka Johanna, dels för att jag får låna Laura, hennes pålle, men även hennes föräldrar som körde oss. :)


På kvällen var det först lite förfest med fina vänner, sen tingvalla och se Perikles, överbra kväll. 

Så denna helgen har jag inget att klaga över, varit perfekt helt enkelt!


Nu ikväll började träningen för Sussie igen, mycket nervös för hur Rillan skulle reagera med fler hästar i ridhuset, pep väl en gång och fjantade lite. Men överlag tyckte jag hon skötter sig galant. Fick lite tips och råd, så får jobba vidare bara! :)


   


Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards