fotograf-photographer

Alla inlägg under september 2012

Av Cissi Jönsson - 23 september 2012 23:21

Hejsan Hoppsan.

Var på Björka igår, var riktigt kul till halv 1. Sen brast allting och jag mår inte så himla bra idag.


Steg iallafall upp klockan halv 8 imorse, för att dra med Tina & Nathalie på tävling med Sierra. De tävlade 90cm, det gick riktigt, riktigt bra för dem. Otroligt nöjd, kul att träffa Sierra igen.

När Nathalie´s signal gick, ropade de i högtalarna att en blå volvo hade fått en ruta inkrossad och att alla skulle kolla sina bilar.. Blev ju överstressad, tog Tina´s nycklar, och när Nathalie var klarhoppad, sprang jag till bilen som alla andra människor. Då ropade de igen i högtalarna och sa att det var inbrott i en bil till. 


Stod vid bilen tills Tina kom, alla stod vid sina bilar efteråt. RIKTIGT SJUKT ÄR DET. 

Att ingen hört eller sett det, jag menar det är ju ändå på en tävling, alltid folk..? Nej fy usch, så jävla arg man kaan bli på människor som inte vet bättre vad som är "mitt och ditt".


Har tyvärr inga bilder från tävlingen idag, mamma skulle ta med Nikke-Nikon till S-hamn, så jag blev utan honom idag :(

_________________________________________________________________________________


Men har bilder som jag tog på Riscall för några dagar sen, som jag inte har visat än. Slänger in dom här!

Älskar min fina underbara häst, inga ord kan beskriva känslan att ha henne i min ägo! <3


         

Av Cissi Jönsson - 19 september 2012 13:36

Hejsan.

Eftersom vår ridgrupp "upphördes" så har vi ju fått leta efter en annan grupp som är på vår nivå. Det har inte varit det lättaste, har provat 3 grupper. Men provade en igår och den verkade funka fint, inte för många och på min nivå. Så får ju se hur det blir i den. Vill ju att det blir bra för både Rillan och mig, mest för Riscall. 


& Träningen går bara bättre och bättre, känns som om vi går framåt och inte bakåt, fördel, right? :)

Men så har jag oturen att bli förkyld just nu när de går bra, så får inte träna pga att jag inte får anstränga mig. 

Längtar till hoppkurserna som börjar snart, förhoppningsvis börja hoppa lite högre.. 


 

Av Cissi Jönsson - 13 september 2012 17:00

Haaaaallåja! 

Får väl säga grattis till min syster och hennes familj, för idag föddes Ella, välkommen till världen. 

& jag har blivit moster igen, så det är väl något att säga grattis för också antar jag..? Haha.

Stack hem till min käre syster med kameran i högsta hugg, och fotograferade såklart. Så jäkla underbar hon är..


       


Av Cissi Jönsson - 12 september 2012 00:42

Hejsan.

Dagen har varit ganska långtråkig, vaknade sådär vid 13.00 Ganska dåligt av mig faktiskt! 

Men vid 20.00 var det lektion, jag körde på orange outfit på Rillan idag. EXTREMT VACKERT! Hon var riktigt fin idag och otroligt avslappnad och mjuk, sökte äntligen ner sig i form och gick superbra. Mycket nöjd är jag över henne och nu vet jag hur jag ska fortsätta med detta.


Det dåliga med idag var vår ridgrupp fick reda på att gruppen ska "upphöras" alltså att de har bestämt att de ska komma in nybörjare i vår grupp så vi måste byta grupp för att fortsätta på vår nivå, that´s just sucks..

Vill rida på tisdagar, vill inte sluta, vill definitivt inte splittras från Elin eller Sara :( 

Och nu har vi kommit så långt i vår ridning tillsammans, så måste vi byta för att nybörjare dessutom är de skogsmullar ska tvunget välja vår grupp.. USCH!!

_________________________________________________________________________


Dock slänger jag in lite bilder som jag tog häromdagen. Skor - Fotografering, känner mig extremt kreativ. 


             



Av Cissi Jönsson - 10 september 2012 15:21

Hejhej.

Idag fick jag verkligen sova ut, behövde detta efter helgens händelser. Men jag har haft en helt underbar helg.

När pappa kom hem stack vi upp till Riscall. Red henne barbacka för andra gången och jag till och med travade lite, helt underbar är hon, hon reagerade inte som vanligt, utan bara travade i lugnt tempo. HELT FANTASTISK!

Efter de korta passet fick hon en dusch, som hon säkert älskade i denna värmen. Älskar min häst! <3

 

 

Av Cissi Jönsson - 7 september 2012 15:15

Fotograferade min syster, hennes man och barnen & den väntande lilla tösen Ella idag.


 

Av Cissi Jönsson - 5 september 2012 18:13

Hejhej.

Pappa väckte mig imorse, sen drog vi till Malmö efter jag fixat till mig och klätt på mig kläder (Ganska logiskt).

Körde till Hööks först, tvungen att köpa nytt träns, eftersom Rillan smällde de andra igår, hade ju reserv. Men tyckte det var dags för ett helt nytt.. 


Sen efter det ville pappa hälsa på sin gamla vän från när vi bodde i Malmö, jag ville också träffa dom, för det var 15 år sedan jag träffade dom. De kände inte igen mig i början, men efter ett tag gick det bättre och mycket minnen kom upp från när man var liten. Satt och pratade om Cindy och Dandy - Mina gamla hästar = massa minnen tillsammans.

Pratade även om Riscall, dom tyckte hon var väldigt fin. VILKET HON ÄR! :D


Efter detta besöket körde vi till Macke donkan, väldigt hungrig - KRÄNG! 

Och sen vidare hem. Ikväll blir det lite träning med Rillan, så hon inte får träningsvärk från gårdagen.

Testa det nya tränset också, hoppas hon gillar det, haha.

_______________________________________________________________________________


My eyes see the difference between truth and lies

 

 

 

 



Av Cissi Jönsson - 5 september 2012 01:38

Hejsan bloggen.. 

Känner att jag är så aktiv på bloggen, eller inte. Har bloggtorka ungefär varje dag. Men ska nu berätta om dennna dagen som varit både bra och dålig.


Började att Elin hämtade mig efter hon slutat på jobb, drack en kopp kaffe innan vi körde hem till henne. vi pratade lite om hur vår helg varit osv. Sen åkte vi hem till henne, tog kameran med. Hennes veterinär skulle komma på eftermiddagen med "kanske dåliga nyheter" som följde då med Elin som stöd hem. Gör allt för den tjejen, allt man gör för en vän som står en nära.. Fotograferade hennes hästar lite också.


Mamma ringde precis när Elin skulle gå med sin häst till veterinären som var hos grannen, så hann inte höra vad som hände efter. Men kramade om henne och önskade henne lycka till.

Beskedet kom inte förens en timme efter, hennes häst blir aldrig bra och kommer inte finnas kvar mycket längre. Lider verkligen med henne, för jag vet precis hur det känns, förutom att jag hann knappt säga hejdå till min c-ponny. men jag förstår smärtan som känns i hjärtat när man får det "dära beskedet" USCH USCH USCH!!!!!


Nu ikväll har det varit träning med Rillan, hade precis tränsat klart henne, så fastnar hon i boxdörren och får ren panik och smäller hela tränset i småbitar, kan ni tänka er min rädsla där? Fyfan vad rädd jag blev, tänkte "nej nu slet hon upp hela munnen".. Det hade hon inte gjort, men det gick värre med tränset, vilket inte går att laga heller. Så fick byta snabbt somfan till mitt andra träns eftersom jag redan var sen till lektion. 

Kände att hon var lite stel i början, men hon mjuknade upp otroligt snabbt och var världens finaste under hela dressyrpasset sen, världens underbaraste hästapålle! <3

_________________________________________________________________________________

 

Slänger in lite bilder på Elins pållar som jag fotograferade idag.

 

                   

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards