fotograf-photographer

Alla inlägg under november 2011

Av Cissi Jönsson - 27 november 2011 01:21

Idag har vi haft lite sovmorgon, inte så länge menmen. Klockan 08.30 körde vi till en skola, där de var att man skulle binda böcker och laga mat. Jag hade sådan huvudvärk idag, så jag gjorde inte något av det, utan istället gjorde jag min utvärdering av vad vi har gjort hittentills. Men lunchen var jättegod som de andra eleverna lagade. 

Sen tog vi bara det lugnt i solen, steeekte mycket. Har jag berättat att de är 20 grader i skuggan & 26 grader i solen, blir ni inte lite avis i kalla Sverige? ;) haha.


Vi sa hejdå till Turkarna också, för dom skulle hem dag, tråkigt men sant.

Efter de, åkte v tillbaka till hotellet, sov 2 timmar. Sen stack jag och Linda ut på stan & köpte julklappar.

Kan tyvärr inte skriva vad jag köpte, för min kära mamma läser detta, antagligen pappa också och jag vill inte avslöja något!

När vi tänkte gå tillbaka till hotellet, mötte vi de andra "Svenskarna" utanför, de skulle iväg och handla, så vi hängde med där, även där köpte jag julklappar, mycket billigt må jag säga.


Vi kom tillbaka ungefär vid 19.00 från shoppingturen, då stack vi upp till rummet, Mattias hängde också med, underbar kille de, hääärlig och go!

Sen kom en lärare till Malmöskolan in och sa att vi skulle samlas då för att gå till restaurangen, jättestressad där ett tag, men de löste sig rätt snabbt, haha. 

Vi åt pizza, de andra åt lite olika.


Alla var rätt sugna på att dra till en krog efter, så de gjorde vi. Killen i baren var jättecharmig, oh så snygg han var. Jag fick i alla fall en öl, eller fick och fick, han sa att jag fick den billigare för han tyckte jag var söt, något sånt var de. Men visst är jag de liksom?! Men de var verkligen jätte, jättetrevligt. Kommer sakna Italien, speciellt våra guides. 

Slänger in lite bilder jag fotograferat under vår tid här.


 

Vår gata utanför hotellet.


 

 

     


 

   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sista bilden för idag, på bild har vi då.

Alex, jag, Linda & Kalle. 

    

Av Cissi Jönsson - 24 november 2011 17:30

Igår kom vi då till Italien, då checkade vi mest in på hotellet och så, sen gick vi ut på kvällen och åt middag med de andra eleverna dvs. Italien, Turkiet & Polen. Mycket trevligt.


Idag gick vi upp halv 8 och åt frukost, sen kl 8 samlade våra guider upp oss. Så gick vi till den Italienska skolan och fick varsin guide där (blev uppdelade i grupper), de visade oss skolan och vilka inrikningar där var. Vi presenterade även Ystad, vilket gick superbra, himla nervös bara. Men min lärare sa att de gick jättebra, så får väl lyssna på honom.

Sen fick vi rundtur i Arezzo (här vi bor/är) mycket fina byggnader och gator. Mycket affärer, men de är jag inte förvånad över.


Nu sitter jag på hotellrummet med Linda. Sitter och kollar på tv och tar det lugnt bara. Ska nog vila en stund, vi ska ut och äta middag med dom andra sen igen kl 8. Ska man försöka trycka ner 3 maträtter, haha. Får ju de varje dag, både till lunch & middag. Så hela 6 rätter varje dag.. OJ VAD DE LÄT MYCKET!! 

Vi har haft 20 grader idag, faktiskt rätt skönt, eller vad säger jag?! Det är suuuupergutt! Med tanke på de kalla vädret i Sverige, hahaha! 


Tänkte slänga in lite bilder som jag fotograferade idag.




Detta var en målning eleverna hade målat på skolan.




Vi gick igneom en superfin park.





Detta är ett museum, ganska stort, vi var bara därute och kollade.




Ruiner/byggnader runt museumet.


 


Mer sidor av museumet.




   


Jag äter pasta på restaurangen, mycket gott måste jag säga!




Vet inte riktigt vad detta är, men antar att de är ett torn av ett "tempel" eller av en byggnad bara. 



   


Av Cissi Jönsson - 17 november 2011 22:12

Tyckte de började bli lite mycket hästbilder här nu, så tänkte att jag skulle lägga in lite andra bilder som jag fotograferat, dessa jag kommer lägga in tog jag år: 2009.

Jag hatar verkligen "djur i bur - fångeskap" men de blir fina bilder.


 













 


       


 


 

Av Cissi Jönsson - 14 november 2011 18:31

Lite tvungen att lägga in en bild jag fotograferade på Joppe härromdagen.

Blev otroligt nöjd med bilden, så delar gärna med mig! 


 

Av Cissi Jönsson - 14 november 2011 17:51

Längesen jag la in ett inlägg. Känns som jag inte har tiden men samtidigt har jag all tid i världen.

Jag har bara legat i sängen hela dagarna förutom när jag orkat mig upp för skolan eller jobb. Riscall är i alla fall bättre i benet nu och hon kan börja tränas, men nu åker jag till Italien om 9 dagar och jobbar där.

Visst de ska bli jätteroligt, men så otroligt ledsamt att lämna Rillan nu när hon är bra. Får göra något med Rillan dessa dagarna som är kvar tills jag åker, så jag har något bra på resan. Slänger upp lite bilder på henne!


 


 

Visst är min bebis fin i rött?!








       

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards