fotograf-photographer

Alla inlägg under juni 2013

Av Cissi Jönsson - 27 juni 2013 08:37

Hejsan.


Min kompis har varit på den STORA rean - blev såklart sugen. Klart jag jobbar i Malmö så jag kan dra en sväng och kolla.

Så ska dit idag och inskaffa en ny outfit till Riscall. HON kommer bli så översnygg! :D

Har inte ridit Riscall än pga att hovslagaren inte kom så hon fick inga dojjor. Men kommer en ny hovslagare på Fredag och fixar hennes fötter. Hoppas han är bra på de han gör och att min bebis är snäll (som hon brukar - med lite mat). Jobbar ju, så kommer inte vara där, ska höra med min käre syster om hon vill hjälpa pappa.


Sen sätter jag igång Riscall i vår egna takt:

- bara skritt första veckan.

- börja trava lite lätt nästa.

Sen kommer jag fortsätta med detta ett tag. Galopp vill jag inte börja med för tidigt! :)


Kommit en ny häst i stallet - känner ryttaren. Hon har också ett fullblod, som hon också ska sätta igång nu snart. Så har någon att skritta med (haha) och ÄNTLIGEN någon att träna med sena kvällar eller eftermiddagar.

Kul att träna med någon överhuvudtaget, åh vad kul de ska bli! :D



De 2 outfits jag ska inskaffa i min ägo!

(De lila schabraket har jag redan, dock inte likadant som på bilden)


  

Av Cissi Jönsson - 24 juni 2013 08:29

Hejsan.

Jag vet, har inte varit aktiv för 5 öre. När man hör ifrån andra "när ska du börja blogga igen?"

- Då har det gått för lång tid.

Så nu sitter jag på mammas jobb, börjar inte förens kl 10. Så tänkte fördriva tiden lite med att blogga.


Har ju varit utomlands och massa. Det var jättetrevligt att åka med familj.

Hade varmt alla dagar, och fotograferade massor.

Åt god mat och shoppade lite.


Riscall kommer få nya dojjor på Tisdag, sen ska jag sätta igång henne igen. Vilket jag har saaaaknat.

Hon kommer vara pigg som jag vet inte vad, fast kan ju hoppas att hon är lite "latare" eftersom hon går på bete.

Tjock är hon iallafall - hon njuter massor.


 


Har inte rökat på 159 dagar idag - Våga stå emot frestelsen och grupptrycket.

Jag vågade och se hur långt jag har kommit!

Känns lite som "frihet" att inte ha de måstet att "röka med sina vänner" :)

Av Cissi Jönsson - 5 juni 2013 08:44

Hejsan.

Vi välkomnar de fina vädret, för idag när jag slutat på jobb, har jag semester i 2-3 veckor! GRYMT.

Känns otroligt skönt, hoppas vädret håller i sig. Firar ikväll med lite fina vänner och lite gott att dricka.

Och en ordentlig sovmorgon imorgon. Kanske hoppträning imorgon med Linn & Baby.


Var i Sjöbo igår och träffade Tess, sen cyklade hon (jag satt därbak och höll GPS), säkert igenom hela Sjöbo.

Jag skulle göra naglar och jag är riktigt nöjd med resultatet - känner mig riktigt tjejig nu. Har aldrig haft långa naglar (bitit ner dom). Så de kändes lite ovant igår, har börjat vänja mig nu dock.


Red Baby igår på träningen, blev lite förvånad eftersom de är Linn´s häst som hon tävlar. Men de var kul att prova på henne igen, längesen.

Dressyrpass var det då ja. Saknar hoppningen extremt mycket.

Den missar jag nu i 2 veckor. De är ju lite tråkigt, men får hoppträna utanför lektionerna! :)


Om 2 veckor kan jag sätta igång Riscall, hon går på bete nu och blir tjock. Haha, men hon har det bra - det som är huvudsaken. Många vänner och mycket mat - de viktigaste i Riscalls liv.

Ska bli så otroligt skönt att börja rida henne igen. Har saknat de, men kommer fortsätta träna Toy med tills han är såld :)


Efter jobb idag, ska mamma och jag åka och shoppa lite - behöver en ny klänning och lite fina smycken till mitt stora projekt på Mallorca.

Kommer bli riktigt kul, hoppas de är varmt där.


Slänger in de 2 klänningarna jag dras mellan - slutar väl med att jag kommer hem med båda i en kasse:


 

Av Cissi Jönsson - 3 juni 2013 08:57

Hejsan.

Känner att jag inte bloggat på ett tag, varit så mycket med häst och fotograferingar.

Min häst är äntligen friskförklarad, så om en månad när jag kommit hem från Mallorca igen ska jag sätta igång henne.

Så nu har hon lite semester på bete, vilket kommer sluta med ett tjockt fullblod - men de tränar vi bort senare ;D


Kul med mycket fotograferingar nu.

Kul med lite värme, hoppas på en bra och varm sommar - vill bli brun! :)


Sitter på mammas jobb nu, börjar inte förens kl 10.

Så passar på att blogga, för att tiden ska gå, hoppas dagen går snabbt bara.


Funderar på att träna ikväll - fast har ju hela dagen på mig att fundera..

Ska "shoppa" skor efter jobb iallafall. Får se om de bara blir skor, (hahaha).


Jag själv får stå för bilden idag, har inga på mammas dator! :p


 

Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards