fotograf-photographer

Alla inlägg under januari 2013

Av Cissi Jönsson - 21 januari 2013 18:54

 


Hejhej, inte bloggat på länge.. Fastän jag har all tid i världen känns det som just nu.

Har eller håller på att sluta röka, inte rökat på 5 dagar nu & fler ska det bli! :) Känns himla skönt, meen är dubbelt så rastlös, så gör saker jag aldrig skulle få för mig innan. Jag bakar, massor!? 


 


Sen orkar jag inte äta upp, bara bakar för att ha något att göra, så hela familjen lider av massa "socker" just nu x)

Ska köpa löpband när jag får min pengar, innebär att jag måste möblera om på rummet...?


Har bokat resa till Mallorca den 8 Juni med hela familjen och min systers familj, har äntligen något att se framemot. 

Ska vara borta i 10 dagar, så har hyrt hus där. Ska bli riktigt skoj!



Mjaaa... Hur går det med Riscall?

- Har inte något bra svar än, för vi har hamnat i en svacka just nu. Där allting är jobbigt i hennes värld. + att det är kallt och snö ute gör inte det hela bättre för att hon blir som en helt annan häst, får sitta och kämpa en hel lektion bara för hon ska lyssna på mig. Hon går två pass om dagen nu, för att jag ska ha tålamodet att sitta och kämpa med henne. 

Önskar vi kunde ha sommar året runt, så vi hade sluppit detta.


Just det, har köpt E-cigarett också, för att lättare kunna sluta röka. Mycket effektiv, så jag tipsar er som håller på att sluta att de är en väldigt bra "sluta röka - sak"


  



Av Cissi Jönsson - 7 januari 2013 02:45

Hejsan. 

 

Sån impulsgrej att åka till McDonalds kl 04.00-06.00 en helt vanlig natt med fina vänner.

Idag har jag & Riscall blivit fotograferade av Lisette Strid, mycket nöjd med min fina Riscall. 

Började med att släppa henne i ridhuset, sen ta in henne i stallet och göra henne fin för fotografering, var heldag i stallet för småbarn så de sprang runt överallt. Började med att värma upp Rillan i ridhuset lite, sen gick vi ut. Hon var hellugn, väldigt förvånad. Första gången hon inte var stressad eller rädd för allting utomhus, väldigt skönt. 


Under hela fotograferingen var hon som en annan häst, inte alls rädd eller stressad. Betyder att vi är på väg på rätt spår vilket jag är jätteglad över. Det blev jättefina bilder, otroligt glad! :)


Slänger in bilderna här under.

 

                 

 

Av Cissi Jönsson - 6 januari 2013 14:25

Hejsan.

Idag väckte Sofia mig halv 10 ungefär, var inte pigg alls. Men hade riktigt kul igår på Tingvalla, träffa massa med fint folk där!

Har träffat min syster och hennes familj idag, mycket trevligt. Vi har planerat resa nu, så till sommaren sticker vi till Mallorca och stannar i 9 dagar, hur skönt..? :D


Var och shoppade igår med mamma, skämmer bort både mig och Riscall, men sånt är ju livet? ;)

Måste ju ha lite "klass" när man tränar (haha).

Ska iväg och träna Riscall senare, vet inte riktigt vad jag ska göra än, men blir väl lite markarbete med bommar osv.

 

ÄLSKAR SCHABRAKET & MINA NYA RIDBYXOR! :D

 

 

Av Cissi Jönsson - 3 januari 2013 17:49

Hejsan.

Idag har jag inte gjort så mycket, blåser otroligt mycket ute, nästan så man blåser iväg själv. Har pluggat körkort-teori typ hela dagen, känns som man är i skolan igen, inget man saknar men de ska bli gjort! :)

Har inte kunnat träna Riscall heller idag pga blåsten, det suger ju lite.


Mamma kom nyss hem med min fungerande dator, wooho!

Behöver inte använda mammas mer och det var ju bara pricken över i:et :D


Saknar sommaren, känner på min att denna sommaren kommer bli grym. Resa med familjen till värmen, kan inte bli bättre.. + så kan man ju hoppas på att alla fester sätter igång igen, varit så dött på festfronten så länge nu.. Riktigt tråkigt, men jag är REDO för sommaren 2013! :D


Slänger in lite sommarbilder, (gamla) men får ju njuta av sommarbilder nu när vädret är som det är.


           

Av Cissi Jönsson - 2 januari 2013 16:17

Hejsan.

Har inte kunnat blogga på länge, har ingen dator mer, eller ja den är på lagning.. Ska köpa ny, för den kommer antagligen inte kunna lagas. Så mamma är snäll att jag får använda hennes när jag behöver.

Har ju varit nyår osv nu, hade roligt fram till 12-slaget, resten vill jag inte ens gå in på!


Går jättebra med Riscall nu, på tisdag börjar lektionerna igen, vilket är jätteskönt! Lite motivation är aldrig fel, och jag har varit dålig med det. Men hon går fint nu.


Hade en barn-fotografering 2012-10-28, fick inte lägga in bilderna direkt i och med att de skulle vara julklappar. Men nu får jag äntligen lägga in dom! :)


           






Presentation


Jag heter Cissi, 21 år gammal. Äger ett fullblod på 8 år, här följer ni allt från min vardag, min träning med Riscall & massor av foton.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards